l Πόσες φορές έχετε αναγκαστεί να υλοποιήσετε αλλαγές στη δουλειά σας;
l Πόσες από αυτές ήταν πραγματικά επιτυχημένες;
l Υπάρχει άραγε τρόπος να γίνει επιτυχημένα μία αλλαγή σε μία επιχείρηση;
l Έχετε αντιμετωπίσει έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης, χρόνου, ενέργειας ή αντίσταση των συνεργατών σας στην αλλαγή;
59% των εταιρικών δομικών οργανωσιακών αλλαγών αποτυγχάνει μερικώς ή πλήρως, ενώ στη περίπτωση των digital transformations το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 70%.
Με την εκτίμηση για επενδύσεις σε digital transformations να ανέρχεται στα 3,9 δις ευρώ μέχρι το 2027, η επιτυχημένη υλοποίησή τους τοποθετείται στο επίκεντρο των επιχειρήσεων.
H Διαχείριση Αλλαγής είναι εδώ για να υποστηρίξει τις εταιρείες να γεφυρώσουν το χάσμα και να επιτύχουν δομικές αλλαγές, εντός προϋπολογιζόμενου κόστους και χρόνου, απολαμβάνοντας άμεσα τα οφέλη που συνδέονται με την αλλαγή.
Κατηγορίες Οργανωσιακών αλλαγών που διαχειρίζεται η Διαχείριση Αλλαγής
- Ψηφιακοί Μετασχηματισμοί (Digital Transformations)
- Στρατηγικές αλλαγές
- Δομικές οργανωτικές αλλαγές (Αναδιαρθρώσεις, Process Re-Engineering, αλλαγές Περιβάλλοντος Εργασίας, Συρρίκνωση ή Επέκταση Δραστηριότητας)
- Αλλαγές Κουλτούρας
- Αλλαγές λόγω Συμμόρφωσης με Εθνικά ή Διεθνή πρότυπα
- Εξαγορές και Συγχωνεύσεις
Τι επιτυγχάνει η Διαχείριση Αλλαγής;
Τα παραπάνω αποτελέσματα προέκυψαν από τη σχετική έρευνα της Prosci Inc.
Περιεχόμενα προγράμματος
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ένα πλήθος διαδραστικών ενεργειών και ασκήσεων, με προσομοιώσεις πραγματικών επιχειρησιακών αλλαγών, προσαρμοσμένων στις ανάγκες των συμμετεχόντων.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να προσεγγίσουν τις επιχειρησιακές αλλαγές, που διαχειρίζονται, μέσω ενός δυναμικού μείγματος πρακτικής εξάσκησης και θεωρητικής προσέγγισης, το οποίο θα περιέχει:
- Εισαγωγή στις βασικές έννοιες της Διαχείρισης Αλλαγής και του Προτύπου Διαχείρισης Αλλαγής του Association of Change Management Professionals των Η.Π.Α.
- Διαχείριση Έργου και Διαχείριση Αλλαγής (Project Management & Change Management). Πώς συνδυάζονται οι δύο αρχές, ώστε να φέρουμε εις πέρας με επιτυχία ένα έργο, αντλώντας τα οφέλη για τον οργανισμό; Ποιες οι διαφορές και οι επικαλύψεις τους στη διαχείριση ενός έργου;
- Εργαστήριο Διοίκησης και Διαχείρισης Δομικής Αλλαγής σε πραγματικό παράδειγμα οργανωσιακής δομικής αλλαγής μίας επιχείρησης με τα εξής περιεχόμενα:
- Αξιολόγηση της ετοιμότητας αλλαγής ενός οργανισμού και των συνεπειών της αλλαγής. Μέσω ενός εργαλείου καταγραφής και ανάλυσης, βασισμένο στο πρότυπο του ACMP, θα εντοπίσουμε τις συνέπειες της αλλαγής, την έκτασή τους αλλά και την ετοιμότητα του οργανισμού να τις διαχειριστεί.
- Διαχείριση αντίστασης στην Αλλαγή. Ποιες είναι εκείνες οι ομάδες και οι οντότητες που θα παρουσιάσουν αντίσταση στην αλλαγή; Ποια είναι η εκτιμώμενη έκτασή τους; Πώς την αντιμετωπίζουμε και την περιορίζουμε;
- Εντοπισμός και ανάλυση των επιχειρησιακών ομάδων που επηρεάζονται από την αλλαγή και με ποιο τρόπο τους ενεργοποιούμε. Χρησιμοποιούμε θεμελιώδεις πρακτικές της αρχής της Διαχείρισης Αλλαγής και με τη βοήθεια εργαλείων αξιολογούμε τις επιδράσεις και συνέπειες της αλλαγής σε διάφορες ομάδες των εργαζομένων, δημιουργώντας ένα πλάνο ενεργειών για τη θετική ενεργοποίηση και προσανατολισμό τους προς την αλλαγή.
- Ανάλυση Κινδύνου (Risk Analysis) και στρατηγική αντιμετώπισής του. Εντοπίζουμε τους βασικούς κινδύνους και τις πιθανότητες αποτυχίας της αλλαγής και συντάσσουμε ένα πλάνο αντιμετώπισής τους, ώστε να είμαστε σε θέση να τους διαχειριστούμε με νηφαλιότητα και ψυχραιμία.
Επιπλέον:
- Πριν την εκπαίδευση, θα ζητηθεί να συμπληρωθεί ένα ερωτηματολόγιο για τη καλύτερη δυνατή προσαρμογή της εκπαίδευσης στους συμμετέχοντες.
- Στο τέλος του εκπαιδευτικού προγράμματος θα δοθεί λίστα με βιβλιογραφία για σχεδιασμό διαχείρισης δομικής οργανωσιακής αλλαγής και ένα σετ βασικών εργαλείων Διαχείρισης Αλλαγής.
Απευθύνεται σε:
- Γενικούς Διευθυντές, Operations Managers, Supply Chain Managers, και ευρύτερα όλα τα στελέχη γραμμής (Line Managers), Μέσης και Υψηλής ιεραρχίας, τα οποία καλούνται να διαχειριστούν ή να σχεδιάσουν δομικές οργανωσιακές αλλαγές στις επιχειρήσεις τους.
- Στελέχη HR, τα οποία καλούνται να υποστηρίξουν επιχειρησιακούς μετασχηματισμούς.
- Project managers, οι οποίοι θέλουν να αυξάνουν το ποσοστό επιτυχίας και υιοθέτησης των αλλαγών που φέρνουν τα έργα που αναλαμβάνουν.